Asiguratori cu detectivi particulari

Mihaela a avut de-a face cu Carpatica Asigurări după ce acum patru luni autoturismul său a fost lovit de o motocicletă. "Mă aflam pe drumul spre Olteniţa, oprisem la o

intersecţie, moment în care o motociclistă a intrat în mine şi mi-a lovit bara din spate. Fata nu a avut nimic. Nu a fost un accident grav, nimeni nu a avut de suferit. Ne-am înţeles pe cale amiabilă asupra daunelor. Eu trebuia să mă duc la asiguratorul său, pentru că ea era vinovată, pentru a-mi lua banii de despăgubire", îşi aduce aminte Mihaela.

Refuzată de două ori pentru că nu corespund urmele

Valoarea estimată a pagubelor era de 500 de lei, iar asiguratorul trebuia să achite suma. "Era vorba de Carpatica Asigurări. Am fost la sediul lor, şi pe lângă faptul că m-au tratat foarte prost - nu prea mă băga nimeni în seamă - mi-au respins dosarul pentru un motiv pe care nu l-am înţeles, fiind vorba de un astfel de accident. Mi-au spus că urmele de pe bara mea nu se potrivesc cu cele de pe motocicletă".

Pentru că atitudinea firmei i se părea de neacceptat, a făcut contestaţie. După câteva zile mă sună un inspector de asigurări de la ei, să mergem să măsurăm urmele loviturii de pe bara mea şi de pe motocicletă, să vedem dacă ar corespunde. Mă duc cu el, măsurăm, facem tot ce era nevoie. După câteva zile sunt sunată şi mi se spune, din nou, că mi se respinge dosarul", ne declară aceasta.

Şoferiţa nu s-a dat bătută şi a mai încercat o dată. "Am fost la directorul sucursalei Bucureşti a Carpatica Asigurări. În timp ce dădea telefoane personale de la birou, acesta mi-a spus că pot să fac sesizare la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sau să-i dau în judecată. Cu atât mă poate ajuta. Nici nu l-a interesat să vadă dacă am dreptate. Cei de la Carpatica au făcut totul ca să tragă de timp şi să mă plictisească. Şi, spre ruşinea mea, au reuşit. Îmi era atât de silă de modul cum se poartă, încât mi-a fost şi jenă să mă duc să-i reclam. În plus, îmi mănâncă timp şi nervi şi uneori ajungi să renunţi la luptă", ne mai povesteşte Mihaela.

Mircea Manolache, patronul unei societăţi de taximetre din Iaşi a avut şi el de-a face cu aceeaşi firmă de asigurări după ce unul dintre autoturismele firmei pe care o patronează a fost implicat într-un accident rutier în toamna lui 2010.

Un păgubit a pus un detectiv particular pe urmele firmei

"Şoferul meu nu era responsabil de producerea accidentului, iar cel vinovat avea asigurare la Carpatica. Asiguratorul trebuia ca în zece zile să-mi acorde despăgubirea pentru ca taxiul să reintre în trafic. Cei de la Carpatica nu au dorit să achite. Au spus că nu sunt probe în acest sens", a povestit ieşeanul.

Mircea Manolache a aplicat o idee originală în lupta cu asiguratorul - şi-a angajat detectiv particular ca să înţeleagă modul în care firma de asigurări opereză.

"Detectivul a descoperit că angajaţii de la Carpatica primeau note interne prin care li se cerea să nu acorde primele de asigurare cu o valoare mai mare de 2.000 – 3.000 de lei. Erau sfătuiţi să facă orice le stă în putinţă pentru a tergiversa cazurile", sunt acuzele ieşeanului Mircea Manolache. În replică, reprezentanţii Carpatica Asigurări ne-au explicat că toată procedura se desfăşoară conform legii.

Carpatica: "Dosarele sunt instrumentate conform legii"

"Dosarele de daună se deschid la societatea noastră şi sunt instrumentate în conformitate cu prevederile legale privind asigurările şi reasigurările din România, legea 136/1995. Referitor la procedura de despăgubire, acesta este în concordanţă cu reglementările comisei de Supraveghere a Asigurărilor, respectiv Ordinul 5 din 2010, acordarea de despăgubiri fiind făcută în maxim 10 zile de la data ultimului document necesar dosarului de daună", a precizat Mariana Flucuş, director general la Carpatica Asigurări.

Evenimentul Zilei - 2011

Mai cititi: